Overname warmtesystemen Vestia Energie

Per 1 november heeft Vestia de warmtesystemen van Vestia Energie te Ypenburg overgedragen aan Energiek 2 B.V. Als uw woning aangesloten is op een warmte- en koudeinstallatie dat is overgenomen door Energiek dan heb je hierover een brief van ons ontvangen. Hieronder leggen we kort uit wat de overname van de systemen voor jou als klant betekent.

Wat is hetzelfde gebleven?

Alle basis uitgangspunten van de dienstverlening zijn gelijk gebleven. Energiek heeft de hele installatie van Vestia Energie overgenomen en zodoende zijn er geen technische aanpassingen doorgevoerd. In de uitvoering zal er voor jou wel het e.e.a. veranderen

Wat is er voor mij veranderd?

  • Nieuwe energieleverancier Energiek 2 BV, onderdeel van InWarmte
  • Nieuw telefoonnummer en e-mailadres
  • Nieuwe leveringsovereenkomsten
  • Nieuwe tarieven
  • Nieuw facturatiemoment en rekeningnummer
  • Nieuw klantenportaal en website: www.energiekenergie.nl

 

Energiek

Het energiebedrijf Energiek is onderdeel van InWarmte. Als eigenaar verzorgt InWarmte de dienstverlening voor Energiek. Je krijgt zodoende energie (warmte en koude) geleverd door Energiek en kunt contact opnemen met InWarmte voor algemene, technische of administratieve vragen.

Energiek is bij de Kamer van Koophandel ingeschreven als Energiek 2 B.V. onder nummer 58569448 en beschikt over een warmteleveringsvergunning die bij de ACM is aangemeld.

Nieuw telefoonnummer en e-mailadres

Een nieuwe energieleverancier betekent nieuwe contactgegevens. Je kunt ons bereiken op vragen@inwarmte.nl of telefoonnummer 085 – 401 50 65.
Voor storingen zijn dit e-mailadres en telefoonnummer sinds 1 november 2022 beschikbaar.

Als afnemer heeft u een brief ontvangen met een sticker met dit nieuwe telefoonnummer en dit nieuwe e-mailadres. Je kunt deze sticker (over de oude sticker) bij de warmtepomp plakken. Het oude telefoonnummer van Vestia is per 1 november 2022 niet langer bereikbaar. Het is daarom extra belangrijk om deze sticker op te plakken, zodat je ons altijd kunt bereiken en snel kunt schakelen voor een vraag, storing of calamiteit als dat nodig is. Ben je de sticker kwijt of wil je een nieuw ontvangen, neem dan contact met ons op.

Nieuwe leveringsovereenkomsten

Aangezien de levering van warmte en koude niet meer door Vestia Energie plaatsvindt heb je een nieuwe overeenkomst nodig met Energiek voor de levering van energie en eventueel voor de huur van de warmtepomp. Je ontvangt binnenkort van ons inloggegevens voor ons klantenportaal. Vanuit ons klantenportaal krijg je dan een nieuwe overeenkomst aangeboden. De bestaande voorwaarden uit je huidige overeenkomst met Vestia Energie nemen wij één-op-één over als deze nog voldoen aan huidige wet- en regelgeving en toepasbaar zijn op de bestaande situatie. Heb je nog geen inloggegevens ontvangen maak je dan geen zorgen. De levering van energie zullen wij tijdelijk doorzetten om jou en ons de tijd te geven alles in orde te brengen.

Nieuwe tarieven

De kosten die je elke maand gefactureerd kreeg, bestonden uit een huurdeel voor de warmtepomp (wanneer van toepassing) en een vastrechtdeel voor bronwarmte en -koude. De tarieven voor het huurdeel van de warmtepomp blijven gelijk en voor de tarieven betreffende het vastrechtdeel voor bronwarmte en -koude conformeren wij ons aan het tarievenbesluit van de ACM op grond van de warmtewet. Tot het einde van dit jaar is de BTW over energie verlaagd van 21% BTW naar 9% BTW. Dit zullen wij automatisch verrekenen op jouw maandfacturen. We weten nog niet of dit ook in 2023 zo blijft.

Nieuw facturatiemoment en rekeningnummer

Door Vestia Energie werden de maandelijkse facturen voorafgaand aan de maand verstuurd. Als voorbeeld: je betaalde in oktober al jouw factuur voor de maand november. Dit verandert. Wij factureren en incasseren de facturen aan het eind van elke maand, tussen de 20e en de 25e. De facturen voor de maand november zijn reeds verstuurd en mogelijk al door jou betaald. Je kunt deze factuur alsnog
betalen als je dat nog niet hebt gedaan. Vanaf nu ontvang je dus rond de 20e van de maand de facturen. In ons klantenportaal kan je aangeven te willen betalen via automatische incasso. De huidige automatische incasso vervalt aangezien dit een betaling aan Vestia Energie betreft.

Let op: Vanaf de november-factuur dien je te betalen naar het rekeningnummer van Energiek 2 B.V., zie hiervoor het IBAN nummer onderaan de brief of op iedere factuur!

Nieuw klantenportaal en website

In ons klantenportaal kun je jouw informatie inzien en facturen bekijken. Binnenkort ontvang je van ons een persoonlijke login met wachtwoord voor het klantenportaal. Als je kiest om via automatische incasso te betalen dan sturen wij de maandelijkse factuur niet per mail. Al jouw facturen zijn wel zichtbaar in het klantenportaal. Zie ook www.energiekenergie.nl.

 

Heb je nog vragen over bovenstaande informatie of over de warmtelevering in jouw woning? We horen het graag. Je kunt ons bereiken op vragen@inwarmte.nl of telefoonnummer 085 – 401 50 65.

Met vriendelijke groet,

Team Klantenservice Energiek / InWarmte